.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دیدار جمعی از اعضای شورای اسلامی رشت با بیماران ایدزی

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت به همراه رئیس ، نایب رئیس و دبیر کمیسیون فرهنگی شورا صبح امروز با دست اندرکاران کلینیک مشاوره‏ی بیماری های رفتاری مرکز بهداشت رشت و جمعی از بیماران مبتلا به ایدز دیدار کردند.

به گزارش شمال نیوز ، در این نشست محدودیت ها و مشکلات این بیماران از جمله عدم تمکن مالی، نداشتن سرپناه، بیکاری و فشارهای روحی چون تبعیض و قرار گرفتن در معرض انگ و تهمت، طرح و بررسی گردید.

محمد حسن عاقل منش ، رئیس کمیسیون فرهنگی در خصوص این دیدار اظهار داشت: این جلسه در راستای مصوبه‏ی اخیر شورای اسلامی شهر رشت مبنی بر حمایت از مبتلایان به HIVو خانواده‏ی آن ها برگزار شد.

وی با مثبت ارزیابی کردن این جلسه تصریح کرد: پنهان کاری بیماران مبتلا یه ایدز فاجعه آفرین است لذا برگزاری این نشست های صمیمانه گامی مثبت در جلوگیری از مخفی کاری بیماران و تشویق آنان به معرفی به مراکز درمانی است.

عاقل منش افزود:باید با برنامه ریزی صحیح و حمایت های اصولی این اطمینان در مبتلایان به HIVایجاد شود که حضور در چنین جلساتی کمک شایانی به خود بیماران و خانواده‏ی آن ها خواهد نمود.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش مسایل بهداشتی، ایمنی و اقدامات پیشگیرانه، فعالیت تشکلهای مردم نهادی چون " پویندگان صلح گیل " را که در این خصوص تلاش می کنند بسیار تاثیرگذار دانست.

عاقل منش از برگزاری نشستی مشترک با نهادها وسازمانهای مرتبط همچون دانشگاه علوم پزشکی، ، بهزیستی و کمیته‏ی امداد امام در آینده‏ی نزدیک خبر داد و پیشنهاد کرد پیرو فعالیت های صورت گرفته از سوی شورای اسلامی شهر رشت و با توجه به برنامه‏ی راهبردی کشوری در خصوص پاسخگویی به همه گیری HIV برنامه هایی چون بازدید مشترک با دانشگاه علوم پزشکی جهت بررسی مشکلات و ارائه‏ی کمک های مادی و معنوی به مبتلایان بیماری ایدز و خانواده‏ی آن ها ، حمایت از سازمان های مردم نهاد و کانون های فرهنگی و اجتماعی مساجد در زمینه‏ی مهار ایدز و آموزش کارکنان شهرداری در خصوص این بیماری در نظر گرفته شود.

گفتنی است در پایان این جلسه از دست اندرکاران کلینیک مشاوره‏ی بیماری های رفتاری مرکز بهداشت رشت تقدیر به عمل آمد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.